Wednesday, March 11, 2009

Kehittämistä??

Tekemättömät asiat vaanivat takaraivossa. En voi sietää sitä, että jokin on kesken tai olen epävarma jonkin asian tilasta. Siksi painan satalasissa eteenpäin. Eilen eräs toveri totesi minulla olevan virtaa enemmän kuin koko muulla kunnallistoimikunnalla yhteensä. Ehkä näin. Mutta minulla ei ole vaihtoehtoa, taaskaan. Toistamiseen parin vuoden sisään huomaan olevani tilanteessa, että tunnen suunnatonta syyllisyyttä siitä, että jokin asia on jäänyt roikkumaan. Viimeinen kuukausi onkin ollut tekemättömien hommien tekemisen kuukausi. Minun ja muiden.

Ei minulla ole varaa jäädä tuleen makamaan. On pakko painaa eteenpäin. Kunnallisvaaleista päästyämme, olivat seuraavat vaalit jo oven takana. Niitä valmistellessa on mennyt alkuvuosi. Tämän lisäksi sovitellaan yhteen luikuisten erilaisten SDP:n yhdistysten kulttuureja. Pitäisi luoda uuttaa, pitäisi kehittää, pitäisi olla katsomatta taakse päin. Tätä työtä minun nyt pitäisi johtaa uudessa asemassani kunnallisjärjestön johdossa.

Kun ei joudu elämässä ajattelemaan muuta kuin omaa jaksamistaan, on helppo painaa sata lasissa eteenpäin. Nyt minun on kuitenkin ajateltava myös toista ihmistä, joka on täysin riippuvainen omasta jaksamisestani. Kyllähän minä toki ihan hyvin jaksan vielä, ei siinä mitään. Enemmän minussa on virtaa kuin normaalina maaliskuuna. Mietin vain, että miten käy, kun minä jään hetkeksi sivuun? Jos minulla kerran on enemmän virtaa kuin muilla yhteensä. Mistä tuo vajaus paikataan?

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home