Friday, August 29, 2008

Tiukille meni, takkiin tuli

Eilinen äänestys päättyi Maaskolan hyväksi 37-41. Puran nyt erinäiset patoumat ja asetun sen jälkeen tukemaan uutta puheenjohtajaa.

Ensimmäisenä SUURI KIITOS MINUA ÄÄNESTÄNEILLE! Tyytyväinen täytyy eiliseen tilanteeseen äänten osalta olla. Sain paljon ihania kommentteja ja kannustusta mm. kolmentena ehdokkaana ollut Kristiina Vihavainen näytti ihan oikeasti pettyneen äänestyksen lopputulokseen. Sitä olin toki itsekin. Paras kommentti oli ehkä kuitenkin "Eivät nää ymmärrä hyvän päälle. Sä olit paras!"

Itse onnistuin, pienestä jännityksestäni huolimatta, puheenvuorossani hyvin. Olin valmistautunut ja perillä asioista. Ja edelleen mielestäni tässä tilanteessa sopivin jatkamaan Arin työtä. Viittaan tällä nyt siihen, että olen jo istunut hallituksen pöydän ääressä. Piirijohtajuus taidettiin kuitenkin ratkaista muilla avuin. Mieheys, turkulaisuus ja yllättäen maastojuoksu nousivat ratkaisurooliin uutta puheenjohtajaa äänestettäessä. Puolueemme on keski-ikäisten ja sitä vanhempien miesten kasvot omaava. Nyt sitä oltaisiin voitu hieman muuttaa, mutta ei niin ei.

Ensimmäinen osanottoviesti tuli eilen yllätys, yllätys, Turusta. Jääköön lähettäjä mainitsematta, mutta se antoi ainakin minulle voimia. Eilinen tiukka tulos kielii siitä, että piirissä ei kaikki ole ihan kunnossa. Toiminta on liikaa keskittynyt ja siihen ollaan tyytymättömiä. Valitettavasti kaukaa on pitkä matka tulla kokoukseen asti. Vaikka minua nyt joissakin instansseissa pidetään Salon ehdokkaana, niin haluan huomauttaa, etten missään vaiheessa asettunut ehdokkaaksi vain siksi, että nuija Turusta pois saataisiin. Lähdin ehdokkaaksi, koska halu tehdä työtä sosialidemokratian eteen on suunnaton. Aatteen palo, aito vaikuttamisen halu, siinä ne kaksi tärkeintä syytä.

Paljon on siis parannettavaa toimintaa ajatellen. Minun pestini varapuheenjohtajana jatkuu. Olen myös siinä ominaisuudessa käytettävissä yhdistysten apuna. Minulle saa soittaa ja ottaa yhteyttä. Varapuheenjohtajuudesta aion nyt ottaa kaiken irti ja ruveta kehittämään siitä oman näköistäni juttua.

Tänään on vielä aika harmitella tulosta. Huomenna olen jo asian käsitellyt ja voin asettua uuden puheenjohtajan taakse. Nyt ei vielä ole se aika.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home